Over en langs de rivier

3 maart 2018 - Kiruna, Zweden

We gaan wandelen langs de rivier. Tot onze verbazing komen we na een klein uur bij de stuk waar het water nog stroomt. Er is een kleine hut en drinken daar warm water uit onze thermos. We doen alsof het koffie is en het is heerlijk. We koelen snel af dus lang blijven we niet zitten. Een stuk verder is er weer een open stuk en daar zien we de waterspreeuw, Na een kilometer of 5 loopt er een spoor naar de overkant en we volgen deze. Het spoort eindigt tussen een aantal zomerhuizen aan de oever. Het is er nu uitgestorven. We lopen nog een klein stukje door en keren om. Het landschap is prachtig. De zon doet erg zijn best maar komt er vandaag niet overtuigend doorheen. Als we terug zijn, hebben we nog een paar uurtjes om te luieren voordat we gaan eten. Rosbief van eland met een verrukkelijke saus van paddenstoelen, amandelaardappeltjes en een salade. Jammie. Gelukkig is het bewolkt dus we kunnen vroeg slapen zonder bang te zijn het noorderlicht te missen.