Vrijdag 1 september - laatste avond alweer

3 september 2017 - Montreal, Canada

Vandaag gaan we naar Montréal. Het is onze laatste dag met Robin. We hebben geen zin om hier of in Montréal in de stad te hangen en besluiten het Quebec provinciale park Jacques Cartier te bezoeken. Het ligt net ten noorden van Quebec city. Het park is prachtig. We rijden langs de rivier Jacques Cartier door het park. De bergen zijn hier heel stijl, rotsig en dicht bebost. Onze laatste nacht slapen we in een hostel in een hele leuke wijk van montreal, net buiten het centrum en ook weer met leuke restaurantjes. We strijken neer bij een sushi bistro en drinken onze eerste Caesar. Die moesten we van Robin echt proeven. Een typisch Canadese cocktail: tomatensap, clam juice (sap van schelpdieren dus, klinkt vies in een cocktail), wodka en veel ijs. Ik neem de mijne pittig en we krijgen hem met twee olijven den een augurk geserveerd. We vinden het heerlijk. Ook de sushi's zijn apart en erg lekker. We sluiten de avond af met een gefrituurd ijsje.