woensdag 16 augustus - onderweg naar Killarney

16 augustus 2017 - Killarney Provincial Park, Canada

Na het ontbijt met pancakes en maple sirup rijden we richting Little Current waar we Manitoulin island afrijden het vaste land op. Voordat we daar zijn stoppen we bij Kagawong waar we langs een kleine markt lopen en via een mooi pad langs een rivier bij de Breidal Veil Falls uitkomen. Onderweg zien we een woodchuck heel parmantig zitten. Tijd voor een foto is er niet want hij loopt weg als hij ons ziet. Breidal Veil Falls zijn twee mooie watervallen, bij een ervan kunnen we achterlangs lopen. Op de terugweg zien we een kingfisher bij de rivier en slenteren we nog even over de markt voor we verder rijden. Bij M'Chigeeng stoppen we voor koffie en bezoeken we een winkeltje met Indiaanse kunst. Niet veel verder stoppen we weer, nu voor de cup and Saucer trail. Een pad naar het hoogste punt van het eiland. Alleen de wandeling zelf al is prachtig. De bossen zijn hier heel afwisselend. Meestal staan er talloze soorten loof en naaldbomen door elkaar en soms lopen we door stukken esdoornbos. Ook hier zien we behoorlijk veel poisen ivy. Hier en daar is het flink klauteren. Als we beide uitzichtpunten hebben bezocht, lopen we terug. Inmiddels is het half drie en we moeten nog een behoorlijk stuk rijden. We besluiten onderweg te picknicken. Het lekkers daarvoor halen we in Little Current, onze volgende stop. Vlak buiten het plaatsje, bij de oude swingbrug, gaan we op een mooie plek aan het water zitten. De swingbrug gaat elk uur een kwartier open en hij is open nu. Later rijden we eroverheen en via een aantal eilanden en bruggen bereiken we het vaste land. Killarney ligt hemelsbreed vlakbij maar om het te bereiken moeten we een enorme slinger maken. Het ligt heel geïsoleerd aan de Georgian Bay aan het eind van een 70 km lange weg waar behalve bos niets is. Halverwege picknicken we nog een keer op een hele mooie plek aan een meer en op het laatste stuk zien we een beer aan de kant in de berm zitten. Zo gaaf. Hij gaat rechtop zitten omdat hij waarschijnlijk hoort dat ik afrem maar hij loopt niet weg. Een stukje verderop keren we en rijden langzaam terug. De beer is weer rustig aan het grazen in de berm. Hij kijkt als hij ons hoort en loopt dan het bos in. Wat een cadeau na weer een geweldige dag. Verderop zien we nog een beest de weg overschieten. Met onze zoogdierenkaart erbij komen we uit op een Mink, een beetje beverachtig en heel donker van kleur. Killarney is een gezellig klein plaatsje en in onze herberg drinken we nog een biertje.

1. Maria:
    17 augustus 2017
    dag lieverds, wat een geweldige avonturen beleven jullie.
    en wat grappig, vannacht wordt Jinse hier jarig, maar nu in Canada moet hij nog een paar uur langer wachten :)
    ik ben net terug van 6 dagen fietsen met hondje in de kar en ernaast lopend. Wat is nederland ook schitterend.
    Nog veel geluk jullie en Jinse alvast een dikke verjaardagszoen, voor het geval ik het morgen vergeet.
    liefs van maria
  2. Suus: