Zaterdag 2 september - uitzwaaien

3 september 2017 - Montreal, Canada

We zijn vroeg op pad om Robin naar het vliegveld te brengen. Zijn vlucht is al om half tien. Om iets over half negen zwaaien we hem uit. Wij vliegen vanavond pas dus nog alle tijd om wat te gaan ondernemen. Het vliegveld ligt helemaal in het westen van de stad en de punt van het eiland heeft een paar mooie parken, een arboretum en een ecologische zoo. We rijden vanaf het vliegveld naar het water en langs de rivier verder. Het is een mooie groene strook met veel parken langs het water die uitnodigen om te zitten. We gaan heerlijk zonnen op een van de vele bankjes, terrasjes en rijden door naar de zoo. Daar hebben ze alle dieren die in Quebec voorkomen. We zien van alles en kunnen ook de beesten die we in het wild hebben gezien nu van dichtbij nog eens goed bestuderen en leren via de informatieborden veel. De fisher, een martersoort, is het enige beest dat een stekelvarken kan eten, raven kun je net zoveel leren als honden en zijn  veel slimmer, hun intelligentie is vergelijkbaar met die van de slimme apensoorten. Kraaien kunnen net als papegaaien leren praten, het stekelvarken stinkt verschrikkelijk, wasberen slapen net als koala's hoog in de bomen en kunnen koelkasten, vuilnisbakken en flessen drank openen. Het nest van een visarend is 3 bij 6 meter en kan 2000 kilo wegen, de jongen van de zwarte beer zijn zo groot als een eekhoorn als ze net geboren zijn en het is uniek dat we wilde kalkoenen hebben gezien want die zijn bijna uitgestorven. Als we uitgekeken zijn, rijden we terug via dezelfde mooie weg langs het water, stoppen nog een keer in een park om alle koekjes op te eten en zijn mooi op tijd op het vliegveld.

1. Paula:
    3 september 2017
    Ach, dat zal wel weer even moeilijk zijn om afscheid te nemen van Robin! Jullie hebben intussen heel wat indrukwekkends gezien!
    Veel liefs