De delta

6 maart 2018 - Abisko, Zweden

Wederom een stralende dag. We lopen vandaag naar het meer en willen een stuk erlangs of eroverheen wandelen tot het stuk waar de rivier het meer in stroomt. Het voelt een stuk zachter dan eergisteren hoewel het 5 graden kouder is. Een meer arctisch gevoel dan hier is bijna niet mogelijk. Alles stijf bevroren en een compleet wit landschap. Het meer is hier 10 km breed en helemaal ijs nu. We lunchen hoog boven de delta en hebben prachtig uitzicht. Als we weer gaan lopen, voelen we dat we behoorlijk zijn afgekoeld. We vinden sporen van rendieren denken we tenminste. Plekken waar de sneeuw is weggegraven tot aan kleine struikjes die zijn aangevreten. We lopen door de diepe sneeuw te ploeteren om bij het meer te komen en we volgen een spoor een stuk over het meer. We lopen langs de canyon terug en hebben zin om de rest van de middag te luieren. Dat doen we op onze kamer met uitzicht op de bergen die langzaam roze kleuren van de ondergaande zon. Voor het eten gaan we nog even in het visitors centre kijken en daar zien we een indrukwekkende tentoonstelling over de enorme rijkdom aan flora en fauna hier, nu diep verstopt onder de sneeuw.

1. Pauline:
    7 maart 2018
    Hoi Bas en Juud,
    Wat een mooie verhalen. Ik geniet erg met jullie mee. Ook de foto's zijn erg mooi. En jullie hebben het noorderlicht gezien. Wow! Heel veel plezier nog en ik zie uit naar de rest van jullie avonturen.
    Liefs,
    Pauline