Vrijdag 18 augustus - Muskoka

19 augustus 2017 - Huntsville, Canada

Het is bewolkt maar het regent niet meer en af en toe breekt de zon een beetje door. We zijn nog geen tien minuten onderweg en we zien een wolf op de weg staan. We remmen en de wolf komt nieuwsgierig naar de auto toelopen. We waren al gewaarschuwd. De wolf heeft raar gedrag want ze zijn normaal gesproken schuw. Deze is waarschijnlijk gevoerd en probeert op deze manier aan voedsel te komen. Als we doorrijden zien we hem het bos weer inlopen. Even later zien we een vos. Deze doet precies hetzelfde: hij loopt de weg op als hij de auto hoort. We remmen, kijken en rijden dan voorzichtig door. Het vosje is broodmager. We vinden het eigenlijk wel zielig. Een uur later stoppen we voor koffie en een verjaardagstaart. Weer onderweg doen we woordspelletjes in de auto. Als we bij het Muskokameer aankomen, vinden we een leuke plek om te lunchen. Het miezert inmiddels een beetje en dat is jammer want het is hier prachtig en er zijn talloze leuke plekken om te picknicken. Dat doen we nu dus maar niet. Na de lunch gaan we wel de Huckleberry track lopen. De zon is weer een beetje aan het doorbreken en het licht is prachtig. De wandeling is kort maar een juweel over een granieten monoliet. Eerst een klim naar boven en dan lopen we een rondje met steeds geweldig uitzicht over het Muskokameer en de kleine eilandjes daarin. De zon prikt door de wolken heen maar boven het meer zien we de lucht steeds donkerder worden. Dan gaat het weer regenen. Het heeft wel iets die grote granieten monoliet waar we bovenop lopen en dan steeds die mooie uitzichten en die wisselende luchten.
Vlak voor we bij ons onderkomen zijn, aan Lake Mary, stoppen we voor de High Falls. Die zijn lastig te vinden maar met een beetje moeite lukt het om erbij te komen. Dan is het genoeg voor vandaag. We checken in, eten wat en Jinse geniet van alle felicitaties.

1. Vink:
    19 augustus 2017
    Wat prachtig allemaal. heerlijk dat we zo mee kunnen genieten