13 augustus - Bruce trail en picknick

13 augustus 2017 - Bruce Peninsula, Canada

Vandaag gaan we naar Cyprus Lake. Daar zou de mooiste wandeling van het Bruce peninsula zijn. Als we aankomen is het vol en is er alleen van 5 tot 9 vanmiddag nog plaats. We stemmen toe en gaan wat verder een stuk van de Bruce trail lopen. Een prachtig pad langs de kust, soms laag en soms hoog langs steile afgronden en mooie uitzichten. We lopen tot we geen zin meer hebben en gaan zitten voor een picknick. We lopen terug en bij een mooi strandje gaan we zitten en zwemmen. Het water lijkt eerst heel koud, maar als je eenmaal door bent is het heerlijk. En het fijne is dat er geen zout en geen chloor in zit, dus je kan makkelijk je ogen open houden onder water. Het is heerlijk!. Als we uitgeluierd zijn, halen we picknick, bezoeken een indrukwekkende snoepwinkel en gaan naar Cyprus Lake. Het eerste stuk van de wandeling met de beroemde stukken rotsformatie zijn bomvol. We maken niet eens foto's want het is best mooi maar met al die mensen toch een stuk minder aantrekkelijk dan de andere strandjes met mooie rotsformaties. Als we doorlopen zijn we ineens alleen. We ontdekken een leuk stukje met allemaal grote rotsblokken aan het meer en gaan daar picknicken. Er zit een meeuw. Die aast op onze picknick en we voeren hem een klein stukje brood. Er komen meer meeuwen aangevlogen natuurlijk!  gelukkig jaagt onze meeuw de rest vastberaden weg. Een chipmunk komt aanspringen en poolshoogte nemen van onze proviand. Hij is brutaal. Probeert het eerst linksom en dan rechtsom. Als hij dreigt ons brood aan te vallen, jagen we hem toch maar weg. We lopen verder en bij een klein meer neemt Jinse nog een duik. Tegen half 8 zijn we weer bij de auto en voor zonsondergang in ons leuke onderkomen aan het meer. We drinken nog thee met onze gastvrouw, kijken naar de sterren en gaan slapen. Morgen is het vroeg dag..

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade