Aankomst in Toronto - woensdag 9 augustus

11 augustus 2017 - Toronto, Canada

Op de luchthaven van Toronto laden we onze spullen in de achterbak van de huurauto. We hebben een compact car gereserveerd, zo eentje van het formaat waar we thuis ook in rijden en die in onze beleving groot en comfortabel genoeg is. Bij het ophalen van de auto keek de dame achter de balie echter heel bezorgd en ze zegt dat ze niet zeker weet of ze wel een upgrade beschikbaar heeft met 4 deuren. Ik vraag verbaasd of de auto die voor ons gereserveerd staat niet een 4-deurs is. Ja dat wel maar.. De blik is bezorgd en ze wijst de auto aan die voor ons klaar staat. Ik ben opgelucht want dit is een normaal formaat middenklasser en voor onze begrippen meer dan voldoende. Na het in orde maken van de papieren worden we naar het volgende loket verwezen, daar gaan ze ons verder helpen met de auto. Ik ben benieuwd welke auto we nou krijgen want over de upgrade is verder geen woord meer gezegd. Het wordt een PC Hooft truck in XL formaat. Een luxe uitvoering waarschijnlijk ook want alles gaat elektriscah en er is niets wat niet zonder knop bediend kan worden. De sleutel kunnen we in onze zak laten zitten want de auto gaat met een drukknop vanzelf aan. Mijn twijfel of deze niet een beetje erg groot is, is meteen weg door de vreugde van Jinse. De rit naar het hotel is kort maar er is genoeg te zien. Het is grappig om alles met de ondertiteling van Jinse te bekijken. Ik besef hoe snel we dingen die anders zijn aannemen als 'zo is het' en voel weer even de cultuurshock die ik de eerste keer heb ervaren. Het hotel ligt zo ongeveer aan de startbaan, vanuit de kamer zien we de vliegtuigen voor ons landen. We gaan meteen slapen want het is laat en we zijn moe van de reis.

1. Jan:
    11 augustus 2017
    Janse : van alle knopjes afblijven anders vlieg je misschien de lucht in. Fijne vakantie. Jan.