Relaxen en mooie strandjes - zaterdag 12 augustus

15 augustus 2017 - Tobermory, Canada

We krijgen full English breakfast. Jinse is toastmaster. Onze gastvrouw Monika is een gezellig mensje van achter in de 70. Ze houdt wel van een praatje. Tegen tienen gaan we pas op pad. Eerst waterschoenen kopen voor Jinse want de strandjes hier liggen vol met keien en kiezels. We brengen een bezoek aan het visitor center waar we een korte film zien over Tobermory en de nationale parken hier. Er is ook een tentoonstelling en een mini dierentuin met slangen. We mogen er een vasthouden. Dat wil ik wel. Een grote, witte, ongevaarlijk natuurlijk. Het beest voelt als een levende tuinslang. Net zo glad en koel. Ik voel hem wel steeds een beetje knijpen, hij is alert. Z'n tong kriebelt. Als we uitgekeken zij gaan we naar singing Sands, een mooi stuk strand aan Lake Huron. Het is niet te bevatten hoe groot het meer is. Nederland past er waarschijnlijk helemaal in. We hebben picknick mee en een boek om lekker te relaxen. We verbazen ons over de enorme hoeveelheid Indiërs die hier zijn, vaak met hele grote families. Indiërs en Chinezen vormen de grootste toeristenstroom, op afstand gevolgd door Amerikanen en Canadezen. Europeanen komen we nauwelijks tegen. Onderweg zien we een moerassig veld vol met vleesetende planten. De baai is prachtig en staat vol met bloemen en wilde planten. Om een uur of 4 hebben we zin om een ander stuk kust te verkennen. We parkeren weer bij het visitor center en gaan een rondwandeling maken. We komen steeds prachtige kleine strandjes tegen, kleine uitstapjes uit het bos die zicht geven op het meer. Wat een kleur heeft het water hier! Zo blauw en zo helder. Het lijkt de zee wel maar dan zoet water. Lake Huron is op het diepste punt bijna 220 meter diep. Ongelofelijk, misschien is het wel groter als de Noordzee.. We eten in het dorp bij de kleine haven en slapen heerlijk in ons riante bed.

1. Suus:
    15 augustus 2017
    Waarom heet het signing Sands???