Zaterdag 26 augustus - het huisje van grootvader

30 augustus 2017 - Quebec, Canada

Na het ontbijt vertrekken we naar alexis des monts, een plaatsje in de buurt van Np mauricie ten noordoosten van Montréal. We rijden eerst nog een stuk langs de rivier en gaan, voor we naar het noorden rijden op een mooie plek aan het water koffie drinken. Dan rijden we langzaam de bergen in. Die zijn hier ook niet zo hoog maar de dalen zijn smaller waardoor we het gevoel hebben ook echt de bergen in te rijden. We komen vroeg in ons nieuwe onderkomen aan, een heel schattig huisje met een veranda aan de voorkant, rondom een groot grasveld en een zonnig zitje aan de achterkant. De deur is open. We laden uit en stallen buiten onze lunchartikelen uit. De eigenaar komt langs en vertelt dat dit het huisje van zijn grootvader was en dat alles zo was zoals het nu is. Het is gezellig binnen en heel riant voor z'n drieën. Jammer dat we hier maar een nacht zijn. Na de lunch gaan we naar een meer in de buurt waar een berenobservatiepunt is. Het meer is prachtig, eerst komen we langs een idyllische plek om te zwemmen en dan rijden we door naar het hotel dat een berenobservatiepunt heeft. Dat blijkt alleen voor gasten die daar overnachten toegankelijk te zijn. We genieten op het terras wel even van het uitzicht en gaan dan terug naar ons huis. We stoppen onderweg nog een keer bij de zwemplek, doen boodschappen en koken voor het eerst deze vakantie lekker thuis.