Kamikaze

8 maart 2018 - Narvik, Noorwegen

Eigenlijk hoeven we hier niks te doen, alleen rondkijken is genoeg plezier voor de hele dag. We ontbijten langzaam en genieten ondertussen lang van het uitzicht. De bergen aan de overkant liggen al vroeg in de zon en langzaam doven de lichtjes in de stad en wordt het lichter. Onze badkamer heeft twee regendouches naast elkaar en we gaan daar lekker onder spetteren. Het gevoel dat ik niks wil missen en de dag zoveel mogelijk wil uitbuiten, heb ik helemaal niet vandaag. Ik heb zin om een beetje rond te hangen en van de zon te genieten en verder krijg ik niet genoeg van het uitzicht. We wandelen naar beneden of eigenlijk is het meer schuifelen wat we doen. De weg is stijl en ijzig. We lopen alsof we nodig moeten met onze armen in de aanslag om er mee rond te kunnen zwaaien als het nodig is. We worden door elke voetganger voorbij gesjeesd en als we uiteindelijk na 5 kwartier doodmoe in het stadje aankomen, zien we een oud frummeltje lekker doorstappen op haar spikes. Die gaan we eerst maar kopen. We doen inkopen voor het eten zodat we er vanavond niet uit hoeven, drinken koffie en binden onze spikes onder. We zijn in een half uur weer boven. We droppen onze boodschappen en wandelen weer verder de berg op. Bij de berghut van gisteren gaan we op het terras in de zon zitten. We lopen in het licht van de ondergaande zon al fotograferend terug. Onze vingers bevriezen maar we kunnen het niet laten mooie plaatjes te schieten. Terug in de lodge wacht er een warme wafel op ons en we kunnen mee-eten met de bacalao. De lucht blijft nog heel lang een feest.

1. Vink:
    9 maart 2018
    Goh jullie zijn vast het gelukkigste stelletje ter wereld