Mooie plaatjes

7 maart 2018 - Narvik, Noorwegen

Vandaag is het alsof we door een special van een exclusief magazine reizen. Van hoogtepunt naar hoogtepunt, vastgelegd door de beste fotograaf. Eerst met de trein langs de witte vlakte van het meer, door de bergen langs mooie dalen, ruige pieken, steile afgronden en ten slotte langs een fjord tot aan een groter fjord. Ons onderkomen is op een berg boven Narvik. Het uitzicht is geweldig, we kijken op het grote fjord en de grillige witte pieken van de Lofoten. Ze strekken zich links en rechts zover we kunnen kijken voor ons uit. De lodge is een knus juweeltje zoals je ze alleen in een luxe tijdschrift tegenkomt. We wandelen in de laatste zonnestralen verder de berg op en na een uur zijn we bij een berghut waar we eten. De hut zweeft tegen de berg aan en heeft aan drie kanten ramen. Het uitzicht hier is waanzinnig, we kunnen ver het fjord uitkijken en zien tot het lijkt wel in het oneindige fjorden en bergen tegen een lucht die rood kleurt van de de ondergaande zon. Ik vraag me af hoe je hier kunt werken zonder voortdurend afgeleid te zijn. Als het bijna donker is lopen we terug en bij thuiskomst worden we getrakteerd op het noorderlicht. Dit keer super helder en met prachtige krullen en vormen en zoveel beweging. Het is een ongelooflijk toetje van een ongelofelijke dag.

1. Marlou:
    8 maart 2018
    Lieve Juud, wat klinkt dat goed! Kun je bij ieder hotel alvast een reservering voor volgend jaar maken :) klinkt als een copy paste reis! Heel veel plezier en geniet xxxx
  2. Pauline:
    8 maart 2018
    Wow, wat waanzinnig indrukwekkend, die foto’s van het Noorderlicht.